Owner! Posts Them Follow Dash



The Journey
The Journey;

Ahlan wa Sahlan!


Assalamualaikum, Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words

Tagboard

⊰HOVER ME!⊱
Please do not spam my cbox. Please put your blog link so I can visit you back.
[Salam Ukhuwah]
[FORM CODE. WIDTH 175 HEIGHT 86]


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

Characteristic of a True Friend

Tumblr_l30zzsbnb51qb712eo1_400_large
Hey.. Hello.. Assalamualaikum..!
Pernah kah kamu semua rasa mcm terpinggir, disisih, dan teraniyanya?
blogger-emoticon.blogspot.com
Ingin tahu ciri-ciri kawan yg sejati?
teringin nak berubah menjadi kawan yg lebih loyal?
*eceh, macam iklan lak..*

Kamu hendaklah berubah.. begitu juga dgn Bella.
blogger-emoticon.blogspot.com


Antara ciri2 rakan sejati :

Honesty
seseorang kawan itu sentiasa jujur... Kejujuran merupakan anugerah yg sgt terpuji... Rasulullah SAW x pernah menipu dalam perniagaannya dan org yg ada di sekelilingnya.. sanggupkah korangs memberitahu perkara yg sebenar pd rakanmu?

Loyalty
Ciri ini sgt disukai org ramai, namun memang jarang ciri ini untuk dijumpai... kalau nak tahu macam mana nak uji kesetiaannya, dia akan sentiasa menolong kita bila kita dlm kesusahan..cara yg lain *cara yg selalu Bella guna*:ajak rakan ke tandas ketika dia sedang SYOK borak ngan org lain.. Tapi mesti kita susah nak tolong/teman dia kan? lagi2 kalau borak psl benda yg memang taste kita..

Service/Maid..
Maid tu bella saja tulis .. utk senang nak phm . hee... Service tu bknlah bermaksud dia tu kuli kita.. maksudnya, adakah dia sanggup hulurkan bantuan ketika kita susah? tak kira kalau kita yg minta atau dia yg nak tolong secara sukarela.... sukarela lg bagus.. maknanya kita sudah dapat rakan yg prihatin pada kita..

Conversational
rakan yg baik bukan saja perlu bercakap secara lemah lembut dgn kita, mungkin dia ada caranya tersendiri.. cuma x reti nak lakukannya dgn baik.. Rakan yg boleh berkomunikasi dgn baik --- susah skali nak mencarut/bercakap kasar, sentiasa mendengar apa yg ingin kita cakap, dan sanggup ketawa dan mendengar cerita yg pernah diceritakan *tapi kalau dah setiap hari dengar, tegur lah dgn baik,, okay?* ..

Humble
memang best la kalau dapat kwn yg peramah.. setiap ari nak paw dia.. hahaTapi bukan itu yg dimaksudkan..peramah bukan sahaja dikaitkan dengan duit, mala hmaruah..mungkin apabila kita dimalukan, dicaci, diketawakan dia sanggup backup kita..kalau kita x de duit, dia sanggup bagi duit belanja dia.. FREE lak tu..Uishh best nye.....

mungkin apabila kita sedang sedih, meter keriangan dah padam, dia sanggup berikan kata2 semangat... sudahkah kita menjumpai rakan yg begitu sejati? Renung2kan jika kita fikir kita dah buat yg terbaik kpd rkn kita..bukan sahaja dia yang akan suka pada kita.. malah org disekeliling kita..
Assalamualaikum

Labels: , , , ,